ВПЛИВ ХОРОВОЇ ПРАКТИКИ НА ІНДИВІДУАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2024-18.6

Ключові слова:

хорова практика, репетиція, хоровий спів, учень, вокально-хорові навички

Анотація

Наукова стаття присвячена вивченню впливу хорової практики на індивідуальний розвиток особистості учня. Вона базується на аналізі результатів психологічних досліджень і спостережень над учасниками хорових колективів різного віку й рівня підготовки. У статті розглянуто значення хорового співу для учнів у шкільному середовищі, важливість і переваги хорової практики в навчальних закладах. Автор аналізує вплив участі в хорі на різні аспекти розвитку особистості. Обговорюється важливість співпраці та взаємодії учнів під час колективного музикування в хорі. Розглядається позитивний вплив хорового співу на емоційне самопочуття учнів. Зазначається важливість вивчення й виконання різноманітних музичних жанрів і стилів у хоровій практиці для розширення культурного кругозору учнів. У статті досліджуються різні методи й підходи до організації хорових занять із учнями різного віку та рівня музичної підготовки; розглядаються різноманітні методи музичного навчання в хоровій практиці, а саме: вивчення нот, розвиток вокальних навичок, аранжування й інтерпретація музичних творів; висвітлюються позитивний вплив участі в хорі на розвиток когнітивних, емоційних і соціальних навичок учнів, а також їхніх музичних здібностей; обговорюються можливі виклики, з якими зіштовхуються вчителі й учні під час організації та участі в хорових заняттях, а також стратегії їх подолання. Висвітлено важливість включення хорового співу до навчальних програм як засобу розвитку різних аспектів особистості учнів і підтримки їхнього успіху в школі. Матеріал статті допоможе керівникам хорових колективів і вчителям музики краще розуміти важливість хорової практики, надає корисні поради щодо організації ефективних і стимулювальних хорових занять для учнів.

Посилання

Дудик Р.В. Особливості впливу класичної музики на формування особистості дітей. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Педагогічні науки: теорія та практика». 2020. № 2. С. 187–192. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-2-29.

Лобода О.Є. Категорії «творчість» і «музичні здібності»: психологічний та педагогічний підходи. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 14 «Теорія і методика мистецької освіти». Вип. 26. Київ, 2019 С. 49–54. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26542 (дата звернення 15.03.2024).

Малашевська І.В., Лазука М.М. Вплив музики на формування особистості молодого покоління. Педагогічні науки : збірник наукових праць. 2020. Вип. 93. С. 44–49. https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2020-93-6.

Матящук О.М., Шумська В.С. Психологічні аспекти впливу музичного мистецтва на формування національної свідомості особистості. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 63. Т. 1. С. 55–58. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2019.63-1.11.

Світайло С.В. Методика роботи з дитячим хоровим колективом : навчально-методичний посібник для студ. вищих навч. закладів III–IV рівня акредитації. Київ : Унів. коледж Київського ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2016. 140 с. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/14757 (дата звернення 15.03.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-22