ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ ЩОДО ЗМІНИ КЛІМАТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2024-18.10

Ключові слова:

зміна клімату, освіта з питань зміни клімату, цифрові освітні інструменти, студентська молодь

Анотація

У статті розкрито особливості використання цифрових інструментів з метою формування в студентської молоді знань про зміни клімату. Проаналізовано застосування електронних освітніх курсів, відеоконтенту, комп’ютерних ігор, мобільних додатків і соціальних медіа-платформ в освітньому процесі закладів вищої освіти. Наведено перелік фільмів із мережі DOCU/CLUB і подано їх освітні цілі, які сприяють формуванню знань щодо зміни клімату. Описано наявні у вітчизняному інформаційному просторі електронні освітні курси, які рекомендуються як інструмент неформальної освіти для формування додаткових можливостей професійного розвитку здобувачів освіти. З метою використання аналітичних, емоційних і соціальних шляхів навчання щодо зміни клімату запропоновано застосування комп’ютерної версії гри “Keep Cool”. Подано перелік мобільних додатків, які допомагають упроваджувати екологічні звички в побут і формувати у здобувачів освіти активну громадську екологічну позицію. З огляду на те що під час навчання відбувається формування світогляду, а питання «зміни клімату» не вивчаються як обов’язкові компоненти в освітніх програмах, неформальну освіту автори розглядають як рушійний інструмент для підвищення кліматичної грамотності молоді. Легкість і доступність запропонованих цифрових інструментів дає змогу ефективно їх застосовувати в освітньому процесі з метою формування знань щодо зміни клімату.

Посилання

Дух О.І., Цицюра Н.І., Галаган О.К. Особливості формування у студентської молоді знань про зміни клімату. Екологічні науки : науково-практичний журнал. 2021. Вип. 6 (39). С. 214–217. https://doi.org/10.32846/2306-9716/2021.eco.6-39.37.

Дух О.І., Галаган О.К., Михалюк І.М. Реалізація неформальної екологічної освіти молоді в діяльності громадських організацій. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка». 2018. Вип. 10. С. 144–151. https://doi.org/10.37835/2410-2075-2018-10-14.

Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. № 878-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/878-2017-%D1%80#Text (дата звернення 20.04.2024).

Тихомирова Є. Інформаційно-комунікаційний супровід кліматичної дипломатії. Медіафорум: аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент : збірник наукових праць. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2018. Том 6. C. 11–24.

Climate change education for sustainable development: the UNESCO climate change initiative. 2010. 19 p. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000190101/ (дата звернення 20.04.2024).

Cooper O., Keeley A., Merenlender A. Curriculum gaps for adult climate literacy. Conservation Science and Practice. 2019. № 1 (10). Р. e102. https://doi.org/10.1111/csp2.102.

Greenhow C., Lewin C. Social media and education: reconceptualizing the boundaries of formal and informal learning. Learning, Media and Technology. 2016. № 41 (1). P. 6–30. https://doi.org/10.1080/17439884.2015.1064954.

Hall M.P., Lewis Jr N.A., Ellsworth P.C. Believing in climate change, but not behaving sustainably: Evidence from a one-year longitudinal study. Journal of Environmental Psychology. 2018. № 56. Р. 55–62. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2018.03.001.

Measuring negative emotional responses to climate change among young people in survey research: A systematic review / G. Martin et al. Social Science & Medicine. 2023. Vol. 329. P. 1–5. https://doi.org/10.1016/j.socscimed.2023.116008.

Role of Social Media as a Soft Power Tool in Raising Public Awareness and Engagement in Addressing Climate Change / A.V. Mavrodieva et al. Climate. 2019. № 7 (10). Р. 122. https://doi.org/10.3390/cli7100122.

Mcneal, Karen & Spry, Jacob & Mitra, Ritayan & Tipton, Jamie. Measuring Student Engagement, Knowledge, and Perceptions of Climate Change in an Introductory Environmental Geology Course. Journal of Geoscience Education. 2014. Vol. 62. P. 655–667. https://doi.org/10.5408/13-111.1.

Naoufal Nayla.The challenges of climate change education. URL: https://www.globalepe.org/article_view.php?aid=48 (дата звернення 20.04.2024).

Roberta Kwok. Science and Culture: Can climate change games boost public understanding? PNAS. 2019. № 116 (16). P. 7602–7604.

Tomáš Miléř, Petr Sládek. The climate literacy challenge. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2011. № 12. P. 150–156.

Wangda Zhu, Ying Hua. Enhancing students’ learning experience using social networking applications: evidence from a random experiment, Interactive Learning Environments. 2023. https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2255229.

The role of climate literacy in individual response to climate change: evidence from China Journal of Cleaner Production / Pan Wu-Lin et al. 2023. V. 405. 136874. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.136874.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-22