ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ ДО ПРОТИДІЇ РИЗИКАМ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2024-18.13

Ключові слова:

педагогічні умови, професійний ризик, формування готовності, протидія ризикам

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню умов формування готовності майбутніх економістів, а саме економістів-бухгалтерів, до протидії ризикам у професійній діяльності. Доведена необхідність формування в здобувачів готовності до протидії ризикам у професійній діяльності, оскільки професійні ризики майбутніх економістів-бухгалтерів існують на будь-якому підприємстві й істотно впливають на його економічну безпеку. Також представлено власне розуміння термінів «професійний ризик економіста-бухгалтера» та «готовність майбутніх економістів до протидії ризикам у професійній діяльності». На підставі аналізу наявних напрацювань науковців з’ясована сутність поняття «педагогічні умови» й наведено визначення терміна «педагогічні умови формування готовності майбутніх економістів до протидії ризикам», яке розуміємо як комплекс взаємопов’язаних чинників, що впливають на організацію освітнього процесу та сприяють забезпеченню бажаної ефективності навчання для формування готовності майбутніх економістів до протидії ризикам у професійній діяльності. У статті окреслено й обґрунтовано педагогічні умови для ефективного формування готовності майбутніх економістів до протидії ризикам у професійній діяльності, а саме: формування відповідального ставлення майбутніх економістів до професійної діяльності через розвиток позитивної мотивації та системи ціннісних орієнтацій; удосконалення форм, методів і засобів формування готовності майбутніх економістів до протидії ризикам у професійній діяльності; стимулювання рефлексивної діяльності майбутніх економістів на кожному етапі процесу формування готовності до протидії ризикам у професійній діяльності. Також зазначено перспективи подальших досліджень, а саме розроблення технології формування готовності майбутніх економістів до протидії ризикам у професійній діяльності.

Посилання

Безбородих С.М. Використання рефлексивних технологій в професійній підготовці майбутніх педагогів. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2019. № 1 (324). С. 178–183.

Галущак І. Готовність майбутніх економістів до професійної діяльності в умовах гірського регіону України. Гірська школа українських Карпат. 2017. № 17. С. 157–160.

Грицак Н.Р. Поняття «педагогічні умови» в сучасних педагогічних студіях. Проблеми реформування педагогічної науки та освіти : матеріали науково-практичної конференції (м. Ужгород, 15–16 лютого 2019 року). Херсон : Молодий вчений, 2019. С. 15–18. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/10590/1/%d0%a3%d0%b6%d0%b3%d0%be%d1%80%d0%be%d0%b4.pdf (дата звернення 09.05.2024).

Гуртовенко Н.В. Мотиваційний компонент – головна складова готовності студентів до професійної діяльності. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». 2014. Вип. 30. С. 55–58. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_30_13 (дата звернення 09.05.2024).

Дурманенко О. Теоретичний аналіз поняття «педагогічні умови» в контексті моніторингу виховної роботи у вищому навчальному закладі. Молодь і ринок. 2012. № 7. С. 135–138.

Кубанов Р.А. Теоретичний аналіз змісту готовності майбутніх фахівців економічних спеціальностей до професійної діяльності. Фізико-математичні основи (ФМО). 2018. № 2 (16). С. 67–70.

Мартиненко О.В. Ґенеза поняття професійних ризиків майбутніх економістів у сучасних педагогічних дослідженнях. Theoretical and practical aspects of the development of science and education : матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції, 5–8 березня 2024 р. Прага, 2024. С. 167–169. URL: https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2024/03/THEORETICAL-ANDPRACTICAL-ASPECTS-OF-THE-DEVELOPMENT-OF-SCIENCE-AND-EDUCATION.pdf (дата звернення 08.05.2024).

Мартиненко О.В. Технологія формування готовності майбутніх економістів до протидії ризикам у професійній діяльності засобами електронних освітніх ресурсів. Освіта та педагогічна наука. 2024. № 1 (185). С. 33–43. https://doi.org/10.12958/2227-2747-2024-1 (185)-33-43.

Різник В. Модель формування готовності майбутніх фахівців економічних спеціальностей до професійної діяльності у процесі вивчення спеціальних дисциплін. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : збірник наукових праць / гол. ред. В.П. Коцур. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.) : Лукашевич О.М., 2013. Вип. 28. Т. 2 : Педагогіка. Психологія. Філософія. С. 277–283.

Романовський О.Г., Михайличенко В.Є., Грень Л.М. Педагогіка успіху : підручник. Харків : НТУ «ХПІ», 2011. 368 с.

Сагач О. Теоретичний аналіз поняття педагогічні умови у контексті професійного зростання вчителя. Освітні обрії. 2020. № 1 (50). С. 32–35.

Філософія : словник термінів та персоналій / В.С. Бліхар, М.А. Козловець, Л.В. Горохова, В.В. Федоренко, В.О. Федоренко. Київ : КВІЦ, 2020. 274 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-22