МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ПРІОРИТЕТНЕ ЗАВДАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.1

Ключові слова:

заклад вищої освіти, моніторинг, внутрішній контроль, внутрішній аудит, рейтинг, тестовий контроль.

Анотація

У статті досліджено поняття моніторингу, його роль в освітньому процесі та ознаки, що його характеризують. Моніторинг є одним із найважливіших засобів, завдяки якому змінюється інформаційний простір, оскільки підвищується оперативність, об’єктивність і доступність інформації. Визначена мета моніторингу – оперативно виявляти всі зміни, що відбуваються в сфері освіти. Проаналізовано поняття та сутність якості освіти, зазначені її головні складові. Перелічено функції освітнього моніторингу на університетському рівні. Вказані закономірності, на основі яких відбувається управління якістю освітнього процесу в закладах вищої освіти. Окреслено завдання внутрішнього контролю державних закладів вищої освіти та проаналізована роль внутрішнього контролю в системі управління цих закладів. Перелічені завдання Державної служби якості освіти. Досліджено напрямки підвищення якості освіти в Україні.

Посилання

Law of Ukraine on education № 2145-VIII (2017, September 5). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny [in Ukrainian].

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine Regulations on the State Service for the Quality of Education № 168 (2018, March 14) [in Ukrainian].

Vasilyuk, A., Day, M. (2019). The quality of higher education: theory and practice: a textbook. University of Education Management. Kyiv; Nizhyn: Publisher PE Lysenko, M. M. [in Ukrainian].

Hryniuk, S. P., Zasluzhena, A. A. (2020). Monitoring research in the field of higher education: national and supranational dimensions. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Ser.: Pedahohichni nauky, 13, 38–58 [in Ukrainian].

Gutsalo, E. V. (2011). Pedagogical testing in the system of control and evaluation of the quality of student learning:metodychnyi visnyk, spetsvypusk. Kirovohrad: RVV KDPU im. Vynnychenka.,V. [in Ukrainian].

National standard of Ukraine. Quality management systems. Requirements (2016). DSTU ISO 9001:2015 from 31th December 2015. Kyiv: Derzhstandart Ukraine [in Ukrainian].

Kozubovska, I. (2011). Monitoring the quality of education as a means of improving the efficiency of the educational process. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Ser.: Pedahohika. Sotsialna robota.22., 75–76 [in Ukrainian].

Kostecka, M. (2017). Improving the quality of higher education as a factor in the development and modernization of the educational process. Molod i rynok, 1, 140–144 [in Ukrainian].

Onoprienko, I. M.(2018). Internal audit of the quality management system of higher education. Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats. Hlukhivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. Dovzhenka, L., 2, 167–171 [in Ukrainian].

Otkalenko, O. M.(2017). Implementation of internal control in higher education institutions of the public sector. Ekonomika i suspilstvo, 11, 541–545 [in Ukrainian].

Sigaeva, L . E.(2016). Modern approaches to the quality of education: a theoretical aspect. Profesiina osvita: metodolohiia, teoriia ta tekhnolohii, 4, 213–229 [in Ukrainian].

Chirva, G. M.(2019). Educational monitoring as a tool for public quality management of higher education. Law and public administration. Pravo ta derzhavne upravlinnia, 1 (34), 117–122 [in Ukrainian].

Analysis of regulatory and legal regulation of higher education to ensure the quality of education and the main aspects of its improvement and further development. Retrieved from: https://projects. lnu.edu.ua [in Ukrainian].

Panych, O. External assessment of the quality of higher education in Ukraine. What can be changed. Retrieved from: http://educationua.org/ua/articles/430-zovnishnya-otsinka-yakostivishchoji-osviti-vukraini- shcho-mozhebuti-zmineno [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18