ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.16Ключові слова:
здоров’язбережувальні технології, здоров’я, заклад дошкільної освіти, освітній процес, рухова діяльність.Анотація
Мета статті полягає в теоретичному та методичному обґрунтуванні актуальності використання здоров’язбережувальних технологій в закладах дошкільної освіти. Для розв’язання поставлених завдань використано комплекс методів дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, систематизація, порівняння, моделювання та узагальнення – для опрацювання наукових джерел, з теоретичних основ використання здоров’язбережувальних технологій в закладах дошкільної освіти. Основні результати дослідження полягають у тому, що в статті проаналізовано поняття «здоров’язбережувальні технології»; схарактеризовано специфіку використання здоров’язбережувальних технологій в закладах дошкільної освіти; розглянуто та схарактеризовано види здоров’язбережувальних технологій; розглянуто форми роботи вихователя з батьками для ознайомлення із здоров’язбережувальними технологіями; запропоновано методичні рекомендації для вихователів щодо використання здоров’язбережувальних технологій в ЗДО.
Посилання
Богініч О. Л. Сутність здоров’язберігаючого середовища у життєдіяльності дітей дошкільного віку. Вісник Прикарпатського університету імені І. Франка. Івано-Франківськ, 2008. Вип. XVII-XVIII. Педагогіка. С. 191–199.
Ващенко О., Свириденко С. Готовність вчителя до використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі. Здоров’я та фізична культура. 2006. № 8. С. 1–6.
Вільчковський Е. С., Денисенко Н. Ф., Цось А. В., Шиян Б. М. Оптимізація фізичного розвитку дитини у вітчизняній системі освіти : монографія. Запоріжжя : ЗОІППО, 2010. 250 с.
Гаращенко Л. В. Здоров’язбережувальні методики виховання у фізкультурно-оздоровчому процесі сучасного дошкільного закладу. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. 2011. Випуск 1 (44). С. 75–83.
Грушко В. С. Основи здорового способу життя. Тернопіль, 2013. 368 с.
Єфімова В. М. Здоров’язбережувальні технології у контексті педагогічних досліджень. Проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. № 1. С. 13–15.
Івахно О. П. Використання здоров’яформуючих технологій у сучасному дошкільному навчальному закладі для дітей загального розвитку. Гігієна населених місць : зб. наук. праць. Київ, 2008. Вип. 52. С. 64–70.
Калуська Л.В. Бережемо здоров’я змалку. Харків : Ранок-НТ, 2014. 96 с.
Колонькова О., Литовченко К. Здоров’язберігаючі технології в навчальному закладі. Київ : Шк. світ, 2009. 246 с.
Москаленко Н. В. Інноваційні підходи до теоретичної підготовки у фізичному вихованні: навч. посіб. Дніпропетровськ, 2015. 334 с.
Челах Г. Є. Організація здоров’язберігаючого освітнього простору. Здоров’я через освіту : матеріали міжгалузевої регіональної наук.-практ. конф., (м. Донецьк, 22 квітня, 2009 р.). Донецьк, 2009. Т. 1. С. 41–43.
Юрочкіна С. Педагогічні основи валеологічного виховання дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис. ... канд. пед. наук. Київ, 2015. 26 с.
Kurowicka, E. Health education and health promotion among preschool children. Journal of Education, Health and Sport. 2019. № 9(7). Р. 497–506. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3407784
Lamanauskas, V. Teacher health literacy: Why does it matter? Problems of Education in the 21st Century. 2018. № 76(1). Р. 4–6. DOI: https://doi.org/10.33225/pec/18.76.04
Lamanauskas, V., & Augienė, D. Kindergarten teachers’health literacy: Understanding, significance and improvement aspects. Review of Science, Mathematics & ICT Education. 2019. № 13(2). Р. 39–60. URL: https://ejupunescochair.library.upatras.gr/review/article/view/3207