ФОРМУВАННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Н. В. Бабій
  • І. П. Саланда
  • В. Ю. Цісарук
  • Р. Т. Гарматюк

Ключові слова:

професійна освіта, ІКТ, педагог професійного навчання, міжпредметні зв’язки, системи автоматизованого проектування.

Анотація

У статті розглядаються методи застосування інформаційно- комунікативних технологій, їх роль у формуванні міжпредметних зв’язків у процесі підготовки педагогів професійного навчання здобувачів освіти спеціальності 015 Професійна освіта «Деревообробка». Охарактеризовано основні підходи до вивчення ІКТ у системі професійної педагогічної підготовки. Проаналізовані науково-методичні джерела дослідження різних аспектів використання інформаційних технологій і засобів навчання з проблем педагогічної і професійної освіти. Праці більшості науковців проводились у спрямуванні застосування ІКТ під час вивчення окремих освітніх компонентів. Визначено структуру і зміст системи вивчення засобів ІКТ в дисциплінах «Інформаційні технології та засоби навчання», «Нарисна геометрія, креслення», «Основи систем автоматизованого проектування виробів з деревини». На основі власного досвіду запропоновано методику реалізації міжпредметних зв’язків при виборі тематики завдань для лабораторних і графічних робіт з зазначених освітніх компонентів. Розкрито методику планування лабораторних робіт, котрий передбачає накреслення виробів засобами ІКТ для подальшої їх реалізації в матеріалі у межах двох і більше дисциплін. Подано приклад виконання цього завдання з розроблення проекту меблевого виробу (підставка під прапори) і виготовлення його в матеріалі у міждисциплінарному зв’язку «Основ САПР виробів з деревини» і «Технологія меблевого виробництва». Встановлено, що такий підхід забезпечує поєднання теорії і практики, значну економію часу та інтенсифікацію навчального процесу і покращує його якість вцілому.

Посилання

PRO 100 [Електронний ресурс]. URL: http://ru.pro100.eu/pro100. (Дата звернення: 10.02.2020 р.)

Гервас О. Підготовка майбутніх учителів до використання сучасних інформаційних технологій у процесі виготовлення саморобних приладів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2012. Вип. 4. С. 73–80

Гуревич Р. С. Формування інформаційної культури майбутнього фахівця. Педагогіка і психологія професійної освіти: результати досліджень : зб. наук. праць / за ред. І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало. Київ, 2003. С. 354–360.

Дзюба С., Пасічник В. Інформаційні технології проектування : Основи автоматизованого проектування. Інформатика. 2007. № 37–39 (421– 423). С. 1–24.

Коваленко І. В. Методика навчання деревообробки майбутніх учителів технологій засобами інформаційно-комунікаційних технологій : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.02; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2017. 20 с.

Кондель В. Особливості викладання дисципліни «проектування деревообробних підприємств» з використанням сучасних інформаційних. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції «Дизайн- освіта майбутніх фахівців: теорія і практика». Полтава, 2017. С. 157 163.

Кузьменко П. І. Використання сучасних інформаційних технологій у підготовці фахівців професійної освіти. Молодий вчений. 2018. № 53. С. 26- 29.

Мацюк О. О. Реалізація міжпредметних зв’язків з використанням ІКТ у процесі іншомовної підготовки майбутніх фахівців. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2017. Вип. 56-57. С. 250-257. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2017_56-57_33.

Осипов О. В. Проектування та виготовлення виробів із деревини. Київ: Педагогічна думка, 2001. 12 с.

Поротникова С. А. Обучение студентов современным методам проектирования конструкций из древесины. URL : http://symposium.forest.ru/article/2006/5_education/porotnikova_01.htm. (Дата зверненняґ : 10.02.2020р.)

Саланда І. П. Інформаційні технології та засоби навчання: [робоча програма навчальної дисципліни для студентів 015 Професійна освіта (Деревообробка)]. Кременець. 2019 р. 18 с.

Сокотов Ю. Комп’ютерне конструювання меблевих виробів як професійна послуга майбутнього деревообробника. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2019, Вип. 2. С. 142–151.

Титова Н. Вплив реалізації міждисциплінарних зв’язків на якість підготовки педагогів професійного навчання. Освітній дискурс : збірник наукових праць, 2018. 5.5. С. 66–76

Цісарук В. Ю. Нарисна геометрія, креслення : робоча програма за рівнем вищої освіти (першим (бакалаврським)), з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 015 Професійна освіта (Деревообробка) за освітньо-професійною програмою бакалавра] Кременець. [б.в.], 19 с.

Цісарук В. Ю., Гарматюк Р. Т. Основи систем автоматизованого проектування: [робоча програма за рівнем вищої освіти (першим (бакалаврським)), з галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 015 Професійна освіта (Деревообробка) за освітньо-професійною програмою бакалавра]. Кременець, 2019 р. 18 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14