ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ І ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-2075-2024-18.18Ключові слова:
майбутні вчителі трудового навчання та технологій, соціальні мережі, штучний інтелект, студенти, комунікаціяАнотація
У статті розкривається значення соціальних мереж і штучного інтелекту в освітньому процесі закладів вищої освіти, зокрема під час фахової підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Автори аналізують сучасні підходи до навчання й наголошують на необхідності інтеграції інноваційних технологій в освітній процес. Зокрема, у роботі розглядається роль соціальних мереж у підвищенні ефективності спілкування між студентами та викладачами, а також можливості застосування штучного інтелекту для індивідуалізації освітнього процесу й аналізу успішності студентів. Також висвітлюється суть навчання через соціальні мережі, характеризуються види навчальної діяльності «викладач-студент», «студент-викладач» і «студент-студент», розкриваються функції соціальних мереж у фаховій підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Крім того, науковці зазначають, що соціальні мережі можуть слугувати платформою для спільного вирішення навчальних завдань і професійного розвитку, адже майбутні вчителі можуть використовувати соціальні мережі для доступу до освітніх ресурсів, відвідування вебінарів та онлайн-курсів, спілкування з експертами в галузі трудового навчання та технологій. Це дає змогу майбутнім учителям трудового навчання та технологій постійно вдосконалювати свої знання й навички відповідно до сучасних вимог і тенденцій. У статті запропоновано й описано різноманітні генератори штучного інтелекту, які можуть бути корисними майбутнім учителям трудового навчання та технологій, полегшити їхню роботу й покращити якість навчання. Крім того, штучний інтелект може бути використаний для створення імітаційних педагогічних ситуацій, де майбутні вчителі можуть відточувати свої навички у взаємодії з учнями віртуального класу. Дослідження вказує на перспективність використання цих технологій у сучасній освіті й наголошує на необхідності подальших досліджень у цьому напрямі.
Посилання
Громова І.І., Мартинюк Н.В., Шевченко О.В. Система підготовки майбутніх вчителів до використання технологій штучного інтелекту. Інформаційні технології в освіті. 2020. № 39. С. 19–33.
Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1556-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text (дата звернення 10.04.2024).
Лисенко О.В. Використання технологій штучного інтелекту у підготовці майбутніх учителів інформатики. Проблеми сучасного педагогічного процесу. 2020. № 1 (62). С. 184–187.
Лукашевська Л.І., Носенко Т І. Самоорганізація майбутніх педагогів в Інтернеті за професійними інтересами. Професійна адаптація молодого вчителя в умовах змін ціннісної парадигми суспільств : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ : Київський ун-т імені Бориса Грінченка, 2010. 54 с.
Погорєлова А.М. Соціальні мережі як навчальний компонент підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій. URL: http://dspace.idgu.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/1188/%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20_%20%20.%20._%20%20%20%20%20%20%20_%20%20%20%20%20%20%20_2019.pdf?sequence=1 (дата звернення 24.03.2024).
Сироткіна Ж., Чеботар Л. Використання штучного інтелекту у фаховому становленні майбутнього вчителя-музиканта. Освітні обрії. 2023. № 2 (57). Ч. 2. С. 90–93.
Чепіль Т.В. Використання технологій штучного інтелекту в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Педагогічні науки». 2019. № 25. С. 128–133.
Штучний інтелект в освіті: три аспекти. URL https://osvita.ua/ school/method/91077/ (дата звернення 16.03.2024).