АНГЛОМОВНИЙ КЛУБ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА ТОНЕНЧУК Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0003-4544-0918
  • ОКСАНА ДМИТРІВНА ДАНИЛОВИЧ Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0003-4270-2740
  • ОЛЕНА ВАСИЛІВНА МУДРА Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0002-8352-9166

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2024-19.9

Ключові слова:

англомовний клуб, позакласна діяльність, комунікативні навички, мотивація, вільне володіння мовою, інтерактивні діяльності, soft skills

Анотація

Вступ. В Україні випускники закладів вищої освіти з високим рівнем володіння англійською мовою користуються зростаючим попитом на ринку праці, що сприяло закріпленню статусу англійської як інструменту міжнародного спілкування на законодавчому рівні. Ця стаття аналізує ефективність англомовного клубу як позанавчальної діяльності на базі Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Мета дослідження – описати основні принципи планування англомовного клубу та проаналізувати, як він може сприяти підвищенню мотивації і покращенню мовної компетенції учасників. Англомовний клуб був організований для студентів природничих спеціальностей з метою доповнення обов’язкового університетського курсу «Іноземна мова за професійним спрямуванням (англійська)», який часто зосереджується на загальних мовних навичках та фаховій термінології більше, ніж на комунікативній компетенції. Методи дослідження. Використано описово-аналітичний метод та метод анкетування студентів для оцінки змін у рівні мовленнєвої компетенції, розширенні словникового запасу та впевненості застосування іноземної мови. Основні результати дослідження. Базовими принципами клубу є студентоцентричність, використання інтерактивних видів діяльності та розвиток навичок, таких як командна робота і критичне мислення. Ключові аспекти планування включають визначення цільової аудиторії, частоту зустрічей та каналів комунікації для забезпечення активної участі й ефективної взаємодії учасників. Вибір тем та планування заходів передбачають чітке формулювання цілей і очікуваних результатів для кожної зустрічі, а також розробку активностей і ресурсів, які відповідають потребам студентів. Роль викладача визначається як роль фасилітатора і модератора, який забезпечує сприятливе навчальне середовище, заохочуючи ініціативу студентів без прямого оцінювання. Самооцінка та зворотний зв’язок допомагають учасникам усвідомити свої сильні та слабкі сторони, а також відстежувати прогрес. Наукова новизна. Це дослідження робить внесок у іншомовну освіту, аналізуючи роль англомовного клубу як позанавчальної діяльності, спрямованої на підвищення комунікативних навичок студентів. Висновки та пропозиції автора. Результати свідчать про значне покращення комунікативних навичок і розширення словникового запасу, а також зростання впевненості і задоволення від отриманого навчального досвіду. Учасники високо оцінили неформальну атмосферу клубу, яка сприяла змістовним обговоренням різних тем і створила комфортне навчальне середовище. Результати підкреслюють важливість інтеграції позанавчальних можливостей для практики мовлення у систему мовної освіти, що сприятиме як покращенню мовної компетенції, так і розвитку життєво важливих навичок.

Посилання

Abdala A. The Effectiveness of English Club as Free Voluntary Speaking Activity Strategy in Fostering Speaking Skill in Saudi Arabia Context. The International Journal of Psychoanalysis. 2021. № 2. P. 231–236. DOI: 10.32996/ijllt.2019.2.1.28.

Alvermann D.E., Young J.P., Green C., Wisenbaker J.M. Adolescents’ perceptions and negotiations of literacy practices in after-school read and talk clubs. American Educational Research Journal. 1999. Т. 36, № 2. P. 221–264. DOI: 10.3102/00028312036002221.

Bloom B.S. Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. Handbook 1; Cognitive Domain. New York : David McKay Co. Inc., 1956. P. 7–8. URL: https://www.researchgate.net/profile/Heather-Coffey/publication/242546164_Bloom%27s_Taxonomy/links/56b08c7e08ae9c1968b72026/Blooms-Taxonomy.pdf (accessed on: 29.10.2024).

Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion volume. 2021. URL: https://rm.coe.int/common-european-framework-of-reference-for-languageslearning-teaching/16809ea0d4 (accessed on: 20.10.2024).

Demydovych O., Holik O. Speaking Club as an Interactive Extracurricular Activity in Learning English for Professional Purposes at Medical Universities. Advanced Education. 2020. Т. 7, № 14. С. 4–10. DOI: 10.20535/2410-8286.178238.

Hauser E. Nonformal institutional interaction in a conversation club: Conversation partners’ questions. Journal of Applied Linguistics and Professional Practice. 2015. Т. 5, № 3. P. 275–295. DOI: 10.1558/japl.v5i3.275.

Sorgen A. Integration through participation: The effects of participating in an English Conversation club on refugee and asylum seeker integration. Applied Linguistics Review. 2015. Т. 6, № 2. P. 241–260. DOI: 10.1515/applirev-2015-0012.

Wahyuniati N.M., Qolbia M. Improving Speaking Skill Through Speaking Club Viewed from Students’ Perception. Proceedings of the International Conference on English Language Teaching (ICONELT 2019). Atlantis Press, 2020. P. 130–134. DOI: 10.2991/assehr.k.200427.026.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. вид. С.Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с. URL: http://www.khotiv-nvk.edukit.kiev.ua/Files/downloads/zagalnoyevrop_rekom.pdf (дата звернення: 29.10.2024).

Закон України «Про застосування англійської мови в Україні» від 20 червня 2024 р. № 3760-20. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3760-20#Text (дата звернення: 29.10.2024).

Максименко О.В. Спеціалізований розмовний клуб англійської мови як засіб підвищення рівня мовленнєвої компетенції соціологів. Якісна мовна освіта у сучасному глобалізованому світі: тенденції, виклики, перспективи: матеріали І Всеукраїнської наук.-практ. конф., м. Суми, 23–24 листопада 2017 р. Суми : СумДУ, 2017. С. 87–91.

Проєкт Закону про застосування англійської мови в Україні від 28 червня 2023 р. № 3760. URL: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42201 (дата звернення: 29.10.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-23