МАРКЕРИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.10Ключові слова:
маркери, індикатори, професійна компетентність, фольклор, методика навчання української мови, методика навчання української літератури.Анотація
Стаття присвячена дослідженню маркерів професійної компетентності вчителя української мови і літератури. Проаналізовано вивчення навчальних дисциплін в ЗВО: фольклор, методика навчання української літератури, методика навчання української мови; кваліметричний підхід до вибору підручників НУШ для 5 класу та використання певних сервісів і платформ під час дистанційного уроку. Доведено, що вчителю української мови і літератури необхідно володіти системою професійних знань, методичних умінь і навичок та інноваційних технологій навчання.
Посилання
Галик С. Удосконалення професійної компетентності учителя у процесі вибору підручників. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/15781/4/conf_prof_komp-%28uchutelja-2021%29.pdf (дата звернення: 01.05.2022).
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 375 с.
Гричаник Н. Проблема шкільного аналізу епічного твору в методичній науці. Репозитарій Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Випуск 22(32). Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. С. 202–206.
Дмитренко М. Українська фольклористика: історія, теорія, практика. Київ : ред. часопису «Народознавство», 2001. 576 с.
Коваленко Л. Розвиток професійної компетентності вчителя української мови і літератури в системі післядипломної освіти : Методичний посібник. Суми : Ніко, 2017. 116 с.
Лановик М., Лановик З. Вивчення української усної народної творчості у вищій школі. Вища школа. 2001. № 6. С. 38–45.
Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / за ред. М. І. Пентилюк. Київ : Ленвіт, 2009. 400 с.
Мірошниченко Л. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах : підручник. Київ : Слово, 2010. 432 с.
Пасічник Є. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах : навчальний посібник. Київ : Левіт, 2000. 384 с.
Професійний стандарт вчителя ЗЗСО. URL: https://rada.info/upload/users_files/41868892/77dd4226ad d8e617afd9889da11634d8.pdf (дата звернення: 23.04.2022).
Руснак І. Український фольклор : навчальний посібник. Київ : Академія, 2010. 304 с.
Семеног О. Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету) : дис. ... доктора пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ, 2005. 476 с.
Сидоренко В. Шляхи удосконалення професійної компетентності вчителя української мови і літе- ратури в умовах особистісно орієнтованого навчання : навчально-методичний посібник. Донецьк : Каштан, 2009. URL: https://lib.iitta.gov.ua/703983/1/%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94 %D0%98%D0%A7%D0%9A%D0%90%20doc.pdf (дата звернення: 23.04.2022).
Сидоренко В. Модель професійної компетентності вчителя української мови і літератури в контексті впро- вадження компетентнісно зорієнтованого підходу. Наукова скарбниця Донеччини. 2011. № 1. С. 72−77.
Токмань Г. Методика навчання української літератури в середній школі : підручник. Київ : Акаде- мія, 2012. 312 с.
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх закладів. Київ : Освіта, 2013. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/ na-sajt-ukrayinska-literatura-5-9-z-chervonimdoc-2.pdf (дата звернення: 23.04.2022).
Українське народознавство : навчальний посібник / за ред. С.П. Павлюка. Київ : Либідь, 1996. 416 с.
Філоненко С. Усна народна творчість : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2008. 416 с.