ВИХОВАННЯ МОРАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПОЗААУДИТОРНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.15Ключові слова:
здобувачі, позааудиторна діяльність, виховання моральної відповідальності, форми і методи виховання.Анотація
Статтю присвячено проблемі виховання моральної відповідальності здобувачів у позааудиторній діяльності. На основі аналізу філософської, психологічної та педагогічної літератури, узагальнення отриманих емпіричних даних, використання педагогічної діагностики було виявлено основні тенденції та закономірності виховання моральної відповідальності у здобувачів, визначено критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-практичний) з відповідними показниками, що дозволили схарактеризувати рівні вихованості моральної відповідальності (високий, середній, достатній, низький). У роботі розкриваються форми (індивідуальні, мікрогрупові, групові, масові) і методи виховання моральної відповідальності (активних, вербальних, дискусійних, творчих, рефлексивних, діагностувальних, проективних, імітаційних). Практичне значення полягає в тому, що її матеріали можуть використовуватися у дослідженнях моральної сфери здобувачів закладів вищої освіти, в організації позааудиторної діяльності зі студентами, підготовці викладачів, педагогічній практиці студентів.
Посилання
Берн Е. Ігри, у які грають люди / пер. з англ. Харків : Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2016. 256 с.
Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2012. 256 с.
Блінов О. А. Особливості організації проведення психологічного тренінгу. Вісник. Збірник наукових статей Київського міжнародного університету. Серія : Психологічні науки. 2008. № 12. С. 9–23.
Перлз Ф. Гештальт-семінари. Москва, 2007. 352 с.
Рубінштейн С. Л.. Основи загальної психології : в 2 т. Т. 1. Москва : Педагогіка, 1989. 488 с.
Сопівник І. В. Концептуальні засади виховання моральної відповідальності сільської молоді. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2014. № 2. С. 198–208.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори : в 5 т. Т. 5 : Статті. Київ : Радянська школа, 1977. 639 с.
Чорна К., Журба К., Киричок В., Коновець С., Роговець О., Назаренко Г., Шкільна I. Виховання культури гідності дітей та учнівської молоді в позаурочній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів : методичний посібник. Кіровоград : Імекс ЛТД, 2014. 260 с.
Шкільна І. М. Виховання відповідальності як вияву моральної самосвідомості у старших підлітків : Матеріали VII Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій : у 2 т. Т. 1. Черкаси : ЧОІПОПП, 2015. С. 180–186.
Baron D. P. Private politics, corporate social responsibility, and integrated strategy. Journal of Economics & Management Strategy. 2001. 10(1). С. 7–45.
Farrington T., Curran R., Gori K., O’Gorman K. D., Queenan C. J. Corporate social responsibility: reviewed, rated, revised. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2017. 29(1). С. 30–47.
Rodriguez P., Siegel D. S., Hillman A., Eden L. Three lenses on the multinational enterprise: Politics, corruption, and corporate social responsibility. Journal of International Business Studies. 2006. 37(6). С. 733–746.
Williams A., Siegel D. Corporate social responsibility: A theory of the frm perspective. Academy of Management Review. 2001. 26(1). С. 117–127.
Yang N., Ha-Brookshire J. Truly sustainable or not? An exploratory assessment of sustainability capability of textile and apparel corporations in China from the moral responsibility perspective. Fashion and Textile. 2019. Vol. 6. No 15.