ЕМПІРИЧНЕ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВПЕВНЕНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.18

Ключові слова:

соціальна впевненість, соціальна компетенція, заклад дошкільної освіти, старший дошкільний вік, діагностичні методики, рівні соціальної впевненості, показники, критерії.

Анотація

У статті порушено проблему соціальної впевненості дітей старшого дошкільного віку. Наголошено, що провідним аспектом вдалої соціалізації дошкільників старших груп є впевненість у собі, що проявляється у ставленні дитини до дійсності, до самої себе, вмінні розв’язувати життєві завдання. Разом із тим, психолого-педагогічні особливості розвитку зазначеної якості особистості в старшому дошкільному віці вивчено недостатньо, тому виникає потреба в проведенні емпіричного вивчення рівнів соціальної впевненості у дітей старшого дошкільного віку. Описано результати проведеного емпіричного дослідження, зроблено акцент на тому, що виокремлені критерії та показники (ставлення до себе, до навколишнього світу, фізіологічні ознаки) вияву соціальної впевненості або соціальної невпевненості до кожного із рівнів, дали змогу більш детально описати досліджувані процеси в групах дітей старшого дошкільного віку.

Посилання

Бодейко С. В. Виховання соціальної впевненості у дітей дошкільного віку. Наука, освіта, суспільство очима молодих : Матеріали XI Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих науковців. Рівне : РВВ РДГУ, 2018. С. 18–19.

Горбатих В. В. Батьки як чинник впливу на становлення самоставлення дітей старшого дошкільного віку. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. К., 2018. Т. IV. Вип. 14. С. 91–103.

Мішечкіна М. Є. Роль сім'ї у вихованні впевненості в собі у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. К. ; Запоріжжя, 2005. Вип. 35. Кн. 2. С. 115–121.

Савченко Ю.Ю. Особливості формування статево-рольових уявлень у старших дошкільників. Молодий вчений. Видавничий дім «Гельветика». 2017. Вип. 10. С. 94–97.

Швець О. Соціально впевнена особистість старшого дошкільника: психолого-педагогічні аспекти проблеми. «Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Техніка», Серія «Фізико-математичні науки»)» : журнал. 2022. № 2(2). С. 65–76.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-19