СУЧАСНІ МЕТОДИКИ РЕКРЕАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2023-17.30

Ключові слова:

діти, молодь, рекреація, здоров’я, психосоматичні захворювання.

Анотація

В умовах сучасності набуті відхилення у здоров’ї дітей та молоді займають особливу нішу. Однією з причин слід уважати відсутність повноцінного відновлювання життєвих сил. Метою дослідження є визначення найбільш ефективних засобів рекреації для дітей та молоді в умовах сучасності. Завдання дослідження: огляд літератури з питань найбільш ефективних методик рекреації у світі; аналіз літературних джерел відносно наукових досліджень рекреаційних засобів серед дітей і молоді в Україні; визначення найбільш ефективних засобів рекреації в умовах сучасності для дітей і студентів закладів вищої освіти. Використано такі методи: аналіз літератури, який дав змогу оцінити та порівняти різні підходи, теорії та дослідження, що стосуються теми рекреації; метод класифікації для організації інформації та надання чіткої структури огляду наукових джерел; метод вибору методології, що дав змогу оцінити, які методи використовуються в існуючих дослідженнях та чи є вони адекватними для визначення серед запропонованих засобів рекреації. Запропоновані методики відновлювання життєвих сил можуть бути виділені у три основні групи: з високим рівнем фізичної активності – заняття фізичними вправами; із середнім рівнем фізичної активності – заняття йогою; з низьким рівнем фізичної активності – «антигравітаційне розвантаження». Незважаючи на рівень фізичного навантаження, кожна з розглянутих методик є ефективною як засіб рекреації. На нашу думку, необхідно комплексно підходити до питання відновлення життєвих сил залежно від стану людини в певний час, віку, статі, її самопочуття та ін. Перспектива подальших досліджень полягає у розробленні спеціальних поз/укладань для ефективної рекреації з присутністю корекційного ефекту при порушеннях постави.

Посилання

Бєсєда В. В. Корекція фізичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку з психомоторними порушеннями. Вінниця : ТВОРИ, 2021. 424 с.

Грицюк О. М. Основи психосоматики : методичні матеріали для студентів спеціальності «Практична психологія». Луцьк : Вежа-Друк, 2016. 27с.

Alexander F. Psychosomatic medicine: its principles and applications. Nova York: W. Norton. 1950.

Beck A.T. Love is never enough: How couples can overcome misunderstandings, resolve conflicts, and solve relationship problems through cognitive therapy. Harper Paperbacks. New York, 1989. 432 р.

D’souza O. L., Jose A. E., Suresh S., Baliga M. S. Effectiveness of Yoga Nidra in reducing stress in school going adolescents: An experimental study. 2021. Complementary Therapies in Clinical Practice. Vol. 45. P. 101462 DOI: 10.1016/j.ctcp.2021.101462.

Doroshenko V., Kudin S., Lytvyn-Zhmurko T., Shevchuk A., Lyvar V. The impact of sports and recreation activities on the physical development and health of schoolchildren and students. AD ALTA- JOURNAL OF INTERDIS CIPLINARY RESEARCH. 2023. Vol. 13. № 2. P. 80–85.

Engel GL. The need for a new medical model: a challenge for biomedicine. Science. 1977. 196 (4286):129–36. DOI: 10.1126/science.847460.

Fricke H., Lechner M., Steinmayr A. The Effect of Physical Activity on Student Performance in College: An Experimental Evaluation. CEPR Discussion. 2017. SSRN: https://ssrn.com/abstract=2971913.

Halpern D. F., Dunn D. S. Critical Thinking: A Model of Intelligence for Solving Real-World Problems. Journal of Intelligence. 2021. 9(2):22. DOI: 10.3390/jintelligence9020022.

Jacob E. Barkley, Andrew L. The effects of smartphone facilitated social media use, treadmill walking, and schoolwork on boredom in college students: Results of a within subjects, controlled experiment. Computers in Human Behavior. 2021. Vol. 114. P. 106555. DOI: 10.1016/j.chb.2020.106555.

Melissa L. deJonge, Sonia J., Guy E. Faulkner, Catherine M. Sabiston. On campus physical activity programming for post-secondary student mental health: Examining effectiveness and acceptability. Mental Health and Physical Activity. 2021. Vol. 20. P. 100391. DOI: 10.1016/j.mhpa.2021.100391.

Ranjani H., Jagannathan N., Rawal T., Vinothkumar R., Tandon N., Vidyulatha J., Mohan V., Gupta Y., Mohan A. The impact of yoga on stress, metabolic parameters, and cognition of Indian adolescents: A cluster randomized controlled trial. Integrative Medicine Research. 2023. Vol. 12. № 3. P. 100979. DOI: 10.1016/j.imr.2023.100979.

Spring S. American College health association-national College health assessment II: Canadian consortium executive summary spring. MD: American College Health Association. 2019.

Zhang T, Zhao J, Yu L. The Effect of Fitness Apps Usage Intensity on Exercise Adherence Among Chinese College Students: Testing a Moderated Mediation Model. Psychol Res Behav Manag. 2023. Vol. 16. P. 1485–1494 DOI: 10.2147/PRBM.S408276.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-23