ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.6Ключові слова:
графічна компетентність, педагогічні умови, учитель трудового навчання, цифрові технології.Анотація
У статті виявлено, досліджено й теоретично обґрунтовано комплекс педагогічних умов формування графічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання засобами цифрових технологій (ЦТ). Встановлено, що ефективність реалізації процесу формування графічної компетентності студентів із застосуванням ЦТ зумовлюється дотриманням комплексу таких педагогічних умов: 1) готовність викладачів і студентів до системного використання ЦТ в освітньому процесі; 2) стимулювання мотивації викладачів та студентів до використання ЦТ; 3) раціональне поєднання традиційних форм, методів і засобів навчання професійно-графічних дисциплін з дидактичними можливостями ЦТ; 4) урізноманітнення та диференціація навчальних завдань графічного характеру через використання дидактичних можливостей ЦТ. Означені педагогічні умови повинні забезпечуватися комплексно, взаємозумовлюватися й взаємодоповнюватися.
Посилання
Бабанский Ю.К. Рациональная организация учебной деятельности. Москва : Знание, 1981. 96 с.
Вишневський О.І., Кобрій О.М., Чепіль М.М. Теоретичні основи педагогіки : курс лекцій / За ред. О. Вишневського. Дрогобич : Відродження, 2001. 268 с.
Вишнякова С.М. Профессиональное образование : Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика. Москва : НМЦ СПО, 1999. 538 с.
Гаврищак Г.Р. Дидактичні умови реалізації індивідуального підходу до учнів у процесі вивчення креслення в загальноосвітній школі : дисертація канд. пед. наук : 13.00.02. Тернопіль, 2004. 253 с.
Джеджула О.М. Теорія і методика графічної підготовки студентів інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів : дисертація док. пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2007. 460 с.
Коджаспирова Г.М., Коджаспиров А.Ю. Словарь по педагогике. Москва : ИКЦ «МарТ», 2005. 448 с.
Лернер И.Я. Процесс обучения и его закономерности. Москва : Знание, 1982. 96 с.
Нищак І.Д. Інженерно-графічні знання, уміння та навички вчителя технологій: квінтесенція понять: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Херсон : ХДУ, 2014. Вип. 66. С. 365–370.
Нищак І.Д. Методична система навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій : дисертація док. пед. наук : 13.00.02. Дрогобич, 2016. 565 с.
Оконь В. Основы проблемного обучения. Москва : Педагогика, 1968. 208 с.
Философский энциклопедический словарь / Гл. ред.: Л.Ф. Ильичев, П.Н. Федосеев, С.М. Ковалев, В.Г. Панов. Москва : Сов. Энциклопедия, 1983. 840 с.
Чурбаев Р.В. Формирование графической компетентности у будущих учителей технологий и предпринимательства : диссертация канд. пед. наук : 13.00.08. Уфа, 2001. 204 с.