КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА МАТЕМАТИЧНОЇ СТАТИСТИКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.7

Ключові слова:

комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання, комп’ютерно-орієнтована методична система навчання, ІКТ, теорія ймовірностей та математична статистика, здобувачі освіти, майбутні вчителі інформатики.

Анотація

Проблема використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання математичних дисциплін є досить актуальною сьогодні, а особливо для майбутніх вчителів інформатики, для яких традиційні методи навчання не викликають значного інтересу. Оскільки вибір методів та засобів навчання, а також форм організації освітнього процесу знаходяться у тісній взаємодії, то при реалізації комп’ютерно-орієнтованих підходів у навчанні необхідною є розробка відповідної методики та навчально-методичного забезпечення. У статті розглянуто та теоретично обґрунтовано впровадження сучасних комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання теорії ймовірностей та математичної статистики майбутніх вчителів інформатики. У дослідженні розглядаються основні види занять з використанням комп’ютерно-орієнтованих систем навчання, зокрема комп’ютерно-орієнтована лекція, комп’ютерно-орієнтоване практичне заняття та лабораторно-практичне заняття з використанням програмних засобів. У роботі розглянуто та теоретично обґрунтовано використання деяких програмних засобів та мов програмування в навчанні даної дисципліни. Поєднання традиційних і комп’ютерних форм навчання дає змогу активізувати навчально-пізнавальну діяльність під час вивчення математичних дисциплін, втому числі і теорії ймовірностей та математичної статистики, майбутніх вчителів інформатики. Використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання теорії ймовірностей та математичної статистики майбутніх вчителів інформатики дає цілу низку методичних та методологічних переваг у порівнянні з традиційним навчанням, сприяє активізації пізнавальної діяльності та дає змогу покращити рівень практичної та професійної підготовки.

Посилання

Protska S.M. Computer oriented methods of formation of professional competence of future teachers of philology in the structure of open education. European humanities studies: State and Society. EUROPEJSKIE STUDIA HUMANISTYCZNE: Panstwo i Spoleczenstwo. 2017. T. 5. Р. 132–143.

Білоусова Л.І., Колгатін О.Г., Колгатіна Л.С. Статистична обробка даних з використанням табличного процесора Excel. Харків : Консум, 2002. 36 с.

Гончаренко Я.В., Горбачук В.О. Модель комп’ютерно-орієнтованої методичної системи навчання статистики студентів економічних спеціальностей педагогічних університетів. Фізико-математична освіта. 2021. 1(27). С. 36–44.

Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : посібник для вчителів. К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. 182 с.

Жалдак М.І. Система підготовки вчителя до використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 2 : Комп'ютерно- орієнтовані системи навчання. 2011. № 11. С. 3–15.

Морзе Н.В. Система методичної підготовки майбутніх вчителів інформатики в педагогічних університетах : автореф. дис.доктора пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання інформатики / Наталія Вікторівна Морзе; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ, 2003. 43 с.

Пышкало А. М. Методическая система обучения геометрии в начальной школе : Авторский доклад по монографии «Методика обучения геометрии в начальных классах» : предст. на соиск. уч. степ. докт. пед. наук. 1975.

Раков С. А. Формування математичних компетентностей випускника школи як місія математичної освіти. Математика в школі. 2005. № 5.

Рубцов М. Використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання для підвищення якості знань при викладанні математичних дисциплін в університеті. Інформаційні технології в освіті та науці. 2016. С. 245–252.

Триус Ю.В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математики. Черкаси : Брама- Україна, 2005. 400 с.

Триус Ю.В. Інноваційні інформаційні технології у навчанні математичних дисциплін. Видавництво Львівської політехніки, 2012.

Яцько О.М. Комп’ютерно орієнтована методична система навчання інформатики майбутніх економістів у вищих навчальних закладах : автореф. дис. кандидата пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання інформатики. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ, 2016. 26 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-19