ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.11Ключові слова:
цифрова грамотність, діти старшого дошкільного віку, цифрові технології, компоненти цифрової грамотності, рівні сформованості цифрової грамотності.Анотація
У статті розглянуто поняття цифрової грамотності, коротко окреслені характеристики сучасної цифрової ери. Здійснено аналіз наукових підходів до змісту цифрової грамотності. Обґрунтовано необхідність формування цифрової грамотності в дошкільному віці у зв’язку з її сприятливим впливом на формування інших базових навичок і компетентностей дітей та на результати процесу їхнього навчання й виховання. Схарактеризовано компонентну структуру цифрової грамотності, а її роль у становленні особистості старшого дошкільника проаналізовано з позицій на рівні загальнокультурних компетенцій. У роботі виділено особливості вікової категорії, основні знання й вміння дітей старшого дошкільного віку, які вони мають опанувати у процесі формування цифрової грамотності, а також запропоновано рівні сформованості цифрової грамотності.
Посилання
Бабенко С.В. Комплексна інформатизація закладу дошкільної освіти. Житомир : Сатка, 2020. 43 с.
Дендєв Б. Інформаційні та комунікаційні технології в освіті : монографія. Ужгород : ІІТО ЮНЕСКО, 2019. 320 с.
Захарова І. Г. Інформаційні технології в освіті. Суми : Видавничий центр «Академія», 2020. 192 с.
Калініна Т. В. Інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності вихователя. Вінниця : Буг, 2021. 216 с.
Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка : посібник. Київ : ВЦ «Академія», 2018. 408 с.
Роберт І. В. Інформаційні та комунікаційні технології в освіті. Луцьк : Дрофа, 2018. 312 c.
Уваров А. Ю. Освіта у світі цифрових технологій: шляху до цифрової трансформації. Львів : Вид-во ГУАШ, 2018. 168 с.
Ушакова І. М. Вікова психологія. Харків : НУЦЗУ, 2019. 123 с.
Belshaw D. The Essential Elements of Digital Literacies. URL: https://dougbelshaw.com/essentialelements- book.pdf (дата звернення: 25.04.2022).
Hobbs R., Coiro J. Design Features of a Professional Development Program in Digital Literacy. Journal of Adolescent & Adult Literacy. 2019. Vol. 62 (4). P. 401–409. DOI: https://doi.org/10.1002/jaal.907 (дата звернення: 25.04.2022).
Pangrazio L., & Selwyn N. «Personal data literacies»: a critical literacies approach to enhancing understandings of personal digital data. New Media and Society. 2019. Vol. 21(2). P. 419–437. DOI: https://doi.org/10.1177/1461444818799523 (дата звернення: 25.04.2022).