ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СОЛІДАРНОСТІ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НУШ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2022-14.19

Ключові слова:

громадянська солідарність, солідарність, громадянськість, громадянська освіта, студентська молодь, професійні здібності, НУШ, громадянська компетентність, громадянська культура, професійна компетентність.

Анотація

У статті проаналізовано теоретико-методологічні засади та особливості розвитку професійних здібностей майбутніх вчителів початкових класів Нової Української Школи. Розглянуто особливості процесу формування громадянської солідарності студентської молоді, а також окреслено вплив таких навичок на їх майбутню професійну діяльність. Схарактеризовано основні принципи організації процесу формування громадянської солідарності у майбутніх вчителів в умовах ЗФПО. Визначено основні методологічні аспекти та підходи до розвитку професійних здібностей майбутніх вчителів початкових класів НУШ. У контексті того, що Нова Українська Школа є осередком формування якісно нового освітнього середовища, сферою розвитку і становлення свідомих громадян України, професійні здібності вчителів початкових класів НУШ у такому виховному напрямку потребують детального вивчення.

Посилання

Бойко М. М., Генсерук Г. Р., Петришина О. І. Професійна компетентність майбутнього вчителя: цілі та механізми формування. Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції / за ред. В.М.Чайки. Тернопіль : ТНПУ, 2020. С. 87–90.

Городецька С. Л. Громадянська солідарність як поведінкова стратегія громадянського діалогу. Соціологія. Грані : зб. наук. праць. Київ : Київський національний університет імені Тараса Григоровича Шевченка, 2014. № 8. С. 80–84.

Гнатковська К. С. Формування толерантності майбутніх учителів початкових класів на засадах культурологічного підходу : дис. … канд. пед. наук : 2021 / Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. Харків, 2021. 245 с.

Данилів В. Ю. Солідарність і солідаризм / пер. з нім. І. Андрущенко і Д. Павлюк; В.-Ю. Данилів. Kиїв : Видавничий дім «КМ Academia». 2000. 152 с.

Державний стандарт початкової освіти : затв. Постановою Каб. Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennyaderzhavnogo-standartupochatkovoyi- osviti (дата звернення: 10.05.2022).

Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ rada/show/v0641729-15 (дата звернення: 10.05.2022).

Концепція Нової Української Школи : ухвалений рішенням колегії МОН 27 жовтня 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainskashkolacompressed.pdf (дата звернення: 11.05.2022).

Концепція педагогічної компетентності майбутніх учителів у системі ступеневої підготовки спеціалістів початкової ланки освіти : веб-сайт. URL: http://www.kgpa.km.ua/?q=node/233 (дата звернення: 11.05.2022).

Кравцов В., Кравцова Т. Теоретичні засади формування громадянської компетентності майбутнього соціального педагога. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. URL: http://dspace.cuspu.edu.ua/ jspui/bits (дата звернення: 13.05.2022).

Лисенко В. П. Особливості ціннісної структури підростаючої особистості / В. П. Лисенко // Цінності освіти і виховання : наук.-метод. зб. / за заг. ред. О. В. Сухомлинської. Київ : АПН України, 1997. С. 65–67.

Матласевич О. В. Компонентний склад та структура педагогічних здібностей. URL: https://core.ac.uk/ download/pdf/78387168.pdf (дата звернення: 14.05.2022).

Нова педагогіка. URL: http://www.novapedahohika.com (дата звернення: 14.05.2022).

Нова українська школа: Концептуальні засади реформування середньої школи / Упор.: Л. Гриневич, О. Елькін та ін., заг. ред. М. Грищенко. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 10.05.2022).

Пометун О. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки. Вісник програм шкільних обмінів. 2005. № 23.

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2145-19#Text (дата звернення: 14.05.2022).

Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580/2015 (дата звернення: 13.05.2022).

Професійна компетентність вчителя початкових класів : навчально-методичний посібник для вчителів / Автори-упоряд.: В. Є. Берека, А. В. Галас. Харків : Ранок, 2018. 496 с.

Скабьолкін А. М., Скабьолкіна А. А. Особливості реалізації концептуальних засад Нової української школи. Нова українська школа в умовах викликів сучасності : зб. тез доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції, 11 квітня 2019 року / за заг. ред. Л.В. Задорожної-Княгницької. Маріуполь : МДУ, 2019. С. 35–36.

Сойчук Р. Теоретико-прикладний аспект виховання національної солідарності в учнівської молоді. Інноватика у вихованні : зб. наук. праць. Рівне : РДГУ, 2019. № 9. С. 42–51.

Що таке громадянське виховання? : веб-сайт. URL: https://nenc.gov.ua/wp-content/uploads/2016/07/ gv1.pdf (дата звернення: 14.05.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-19