КОНЦЕПТУЛЬНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПЕРІОДИЗАЦІЇ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ЯВИЩА
Ключові слова:
періодизація, історико-педагогічне явище, розвиток, наукові підходи, філософське вчення.Анотація
На основі аналізу здобутків класичного й сучасного філософського, психологічного та педагогічного знання визначено теоретико- методологічні основи обґрунтування періодизації історико-педагогічного явища. У зв’язку з цим схарактеризовано загальнонаукові, педагогічні та історико-педагогічні підходи, розкрито їхнє значення щодо забезпечення наративного характеру дослідження, єдності й наступності історико- педагогічного процесу.
Посилання
Ваховський Л. Методологія дослідження історико-педагогічного процесу. Шлях освіти. 2005. № 2. С. 7–11.
Корнетов Г. Б. Цивилизационный подход к изучению всемирного историко- педагогического процесса. Москва : ИТП и МИО РАО. 1994.
Курило В. Критеріально-комплексний підхід до аналізу історико- педагогічної думки. Шлях освіти. 1999. № 3. С. 41–44.
Лутай В. С. Філософія сучасної освіти. Київ : Центр «Магістр-S». 1996.
Осадчая И. О цивилизационном подходе к анализу капитализма. Мировая экономика и международные отношения. 1991. № 5. С. 6–10.
Поздняков Э. П. Формационный и цивилизационный подходы. Мировая экономика и международные отношения. 1990. № 5. С. 52–55.
Тойнби А. Постижение истории. Москва : Прогресс. 1991.
Хакен Г. Синергетика. Москва : Мир. 1980.
Цикин В. А. Синергетика и образование : новыеподходы. Сумы : СумГПУ. 2005.