СТУДЕНТОЦЕНТРИЗМ ЯК СИСТЕМОУТВОРЮВАЛЬНИЙ ПРИНЦИП ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ВИКЛИКІВ
Ключові слова:
педагогічна підготовка, освітній процес, майбутні соціальні працівники, студенти, студентоцентрований підхід, мережева освіта, комунікації, смарт-технології.Анотація
У статті розглянуто суть та особливості студентоцентрованого підходу як системоутворювального принципу організації освітнього процесу майбутніх соціальних працівників в умовах сучасних освітніх реалій. Окреслено можливості використання мережевих технологій в організації навчання за цим підходом. Подано погляди науковців щодо впливу мережевої освіти на підготовку студентів спеціальності «Соціальна робота» до професійної діяльності. Особливу увагу приділено SMART-освіті, основу якої становить інтерактивне освітнє середовище із залученням інформаційних ресурсів з усього світу. Водночас, означена модель освіти передбачає організацію процесів індивідуального навчання студентів. Представлено результати емпірічного дослідження з виявлення ставлення майбутніх соціальних працівників до впровадження студентоцентрованої мережевої освіти.
Посилання
Мартинчук О. В. Студентоцентрований підхід до підготовки фахівців з інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти. 2015. Вип. 5. Т. 1. С. 203−218.
Ковалюк Т. В. Моделювання розвитку вищої освіти на базі компетентнісного підходу та особистісно орієнтованих освітніх траєкторій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. № 5. Т. 61. С. 245−260.
Радкевич В., Бородієнко О. Модель мережевої взаємодії в розвитку системи професійної освіти і навчання у країнах ЄС. URL : https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/241.
Сидорук І. Середовищний підхід у формуванні соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. 27. Т. 4. С. 218−223.
Слозанська Г. І. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.05 / Тернопіль. нац. пед. ун-т. Тернопіль, 2019. 528 с.
Токар В. В. Студентоцентризм у системі внутрішнього забезпечення якості вищої освіти: імплементація в Україну досвіду університетів США.
Авшенюк Н. М. Транснаціональні імперативи розвитку вищої освіти у XXI столітті: прогнози і перспективи. Вісник Черкаського університету. 2012. № 1. (214)., Серія «Педагогічні науки». С. 19−23.