ОСОБЛИВОСТІ ТРЕНУВАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ 15–17 РОКІВ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ГИРЬОВИМ СПОРТОМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-2075-2023-16.17

Ключові слова:

гирьовий спорт, статодинамічний, експериментальна програма, підготовленість спортсменів, методика, фізична підготовленість, тренувальний процес

Анотація

У статті наведений порівняльний аналіз розробленої методики тренувальних занять з гирьового спорту юних спортсменів 15–17 років, які займаються гирьовим спортом. Дослідження проводилися в Комунальному закладі «Дитячо-юнацька спортивна школа № 1» (місто Полтава) та Комунальному закладі «Дитячо-юнацька спортивна школа № 16» (місто Харків). Для розв’язання завдання була сформована група спортсменів 15–17 років, які займаються силовими видами спорту, зокрема гирьовим спортом, у складі 30 осіб. Під час експерименту підтверджена доцільність застосування запропонованих обсягів тренувальних навантажень на юних гирьовиків 15–17 років (дівчата, хлопці) протягом річного циклу підготовки. Основним інтегральним показником підвищення підготовленості спортсменів є спортивний результат. За період річного експерименту серед спортсменів, які займаються гирьовим спортом, спостерігається зростання числа переможців і призерів низки престижних регіональних і національних змагань. Отже, ефективність застосування річної програми тренувальних навантажень із гирьового спорту для юних спортсменів підтверджується не тільки результатами контрольних показників дослідження щодо поліпшення фізичної підготовленості, але і їхніми спортивними досягненнями. Проведені дослідження дозволили визначити рівень загальної та спеціальної фізичної підготовленості юних гирьовиків, що надає змогу переходити на новий, більш якісний, рівень удосконалення та збільшує шанси на здобуття перемоги у змагальній діяльності. Наведені дані можна використовувати з метою оптимальної побудови та контролю тренувального процесу за рівнем фізичної підготовленості спортсменів, які займаються гирьовим спортом. Авторська методика включала вправи, які виконувалися у статодинамічному та силових режимах. Дослідження ефективності впровадження авторської методики у тренувальний процес юних гирьовиків 15–17 років визначило позитивний вплив на спеціальну та фізичну підготовленість спортсменів.

Посилання

Півень О.Б., Дорофеєва Т.І. Залежність спортивного результату від фізичного розвитку, морфофункціональної та спеціальної силової підготовленості важкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2017. № 4 (60). С. 86–90.

Півень О.Б. Особливості навчально-тренувального процесу важкоатлетів 15–16 років в змагальному періоді річного макроциклу з використанням різних методів швидкісно-силової підготовки. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 9 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2017. № 91. С. 86–90.

Платонов В.Н. Система підготовки спортсменів в олімпійському спорті. Загальна теорія і її практичне застосування : посібник для тренерів : у 2 кн. Київ : Олімп. літ., 2015. Кн. 2. 752 с.

Власко С., Джим В.Ю. Динаміка показників загальної фізичної підготовленості кваліфікованих армспортсменів. Єдиноборства. 2023. № 1 (27). С. 14–23.

Джим В.Ю., Мулик В.В. Вплив занять гирьовим спортом на прояв спеціальної фізичної підготовленості школярів 9–11 класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». 2023. № 1 (159). С. 76–79. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2023.1(159).19.

Джим В.Ю., Канунова Л.В. Аналіз тренувальних занять учнів старшої загальноосвітньої школи, які займаються у секції з важкої атлетики. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2022. Вип. 90. С. 42–47. DOI: 10.31392/NPU-nc.series5.2022.90.09.

Олешко В.Г. Теорія та методика тренерської діяльності у важкій атлетиці : підручник для студентів закладів вищої освіти з фізичного виховання і спорту. Київ : Національний університет фізичного виховання і спорту України, Олімпійська література, 2018. 332 с.

Джим В.Ю.. Порівняльний аналіз техніки ривкових вправ у важкій атлетиці та гирьовому спорті. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2013. № 11. С. 10–16.

Диференціювання навантажень в базовому мезоциклі зі СФП у юних гирьовичок 14–15 років з урахуванням фаз специфічного біологічного циклу / Л.В. Канунова та ін. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2020. № 5 (79). С. 58–64.

Anthropometrical changes of highly-skilled female bodybuilders during basic mesocycle of annual preparation / O. Tykhorskyi et al. Gazzetta Medica Italiana-Archivio per le Scienze Mediche. 2021. Т. 180. № 9. P. 429–434.

Anthropometrical changes of highly-skilled female bodybuilders during basic mesocycle of annual preparation / O. Tykhorsky et al. Gazzetta Medica Italiana – Archivio per le Scienze Mediche. 2021. September. № 180 (9). P. 429–434.

Analysis of the morphological changes in beginning bodybuilders due to resistance training / O. Tykhorsky et al. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2018. Supplement issue 1. Art 52. P. 382–386. DOI: 10.7752/jpes.2018.s152.

Athletic identity and aggressiveness: A cross-cultural analysis of the athletic identity maintenance model / A.J. Visek et al. International Journal of Sport and Exercise Psychology. 2010. Vol. 8 (2). P. 99–116. DOI: 10.1080/1612 197X.2010.9671936.

The analysis of handgrip strength and somatotype features in arm wrestling athletes with different skill levels / O.O. Podrihalo et al. Physical education of students. 2020. № 24 (2). P. 120–126. DOI: 10.15561/20755279.2020.0208.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-21